Saturday, May 30, 2009

aku ni cuma benda silam sahaja...



hmmm...
mmg aku ni cuma kisah silam si dia sahaja...
aku tahu kesilapan aku terhadapmu...
aku tahu aku ni hanya seorg insan yg tidak sempurna...

namun aku dinasihatkan untuk menunggu kemarahanmu untuk reda...
aku tahu kau sekarang sudah mempunyai seorang insan yang istimewa padamu...
namun hatiku ini setiap hari hanya mahu meminta maaf sahaja darimu....

semenjak berlakunya pertelingkahan di johor...
dari saat itu aku dapat rasakan kesayanganmu terhadapku semakin menjauh...
sepanjang perjalan balik kau begitu marah...
kerna bila kau marah,kau akan diam....

namun segala apa yg aku harapkan hanyalah angan2...
permulaan hidupnya yang baru telah meninggalkan silamnya...
dan aku adalah salah satu dari silamnya...

oleh itu segala hubungan aku dgnnya tidak seperti dahulu...
hanyalah suatu hubungan yang tidak ada pertalian diantara satu sama lain lagi...
kena aku dgn dia tiada apa2 lagi...

aku hanyalah seorang insan yang sama seperti yang lain...
tiada hubungan adik-beradik lagi...
hanya...
"seseorang yang kita kenal" sahaja...

namun segala kenagan bila bersamanya...
susah senang...
senyum sedih..
siang dan senja...
hanyalah kerna aku menyayangimu sebagai seorg insan angkatku...

mugkin itu yang aku ingin katakan wat seketika ini...
namun hanya hati ini sahaja yang tahu betapa hancur, sedih, pedihnya untuk menerima dan mengalaminya...
hmmm...


aku hanya ingin memelukmu dan cium tanganmu sahaja untuk melepaskan kerinduan dan meluahkan segala kemaafan yang aku alami selama ini...
kalau selepas ini perkara itu semua dijalankan...
aku akan mati dalam keadaan aman kerna aku dpt memaafkan seorg insan yang aku sayangi...


aku hanyalah cebisan silamnya sahaja...

~h.Z.dEaN~

4 comments:

Asyraf_Crescent said...

if u love die more than die love u...better u kick die dari ur life...hahaha...

bigheart4bigboy said...

mmm....
sedang mencuba...
thanks bulan...

Rashid Salim said...

kenapa ni? ada masalah selalu tak cerita kat abg, kenapa jadi macam ni? abg ada dik...abg x boleh lah tgk adik sedih..abg juga jadi sedih.........
tabahkan hatimu dik...patahkan tumbuh..hilang kan berganti...biarpun x sempurna dulu..tapi tetap ada keindahannya....

bigheart4bigboy said...

xpelah abg...
benda ni memang mengambil masa yg amat lama utk disembuh...
mungkin suatu hari nanti ia akan pergi dari hati adk...
tapi buat sementara ni walaupun ditolak....
adk tetap sabar...